Mačja Levkoza

Mačja levkoza je starodavna bolezen mačk, posebno prostoživečih in spada med najpogostejše vzroke pogina mačk.

Bolezen oslabi obrambno sposobnost telesa do take mere, da se mačka ne more več uspešno upirati ostalim okužbam.

Mačja levkoza = FeLV = Mačja levkemija

Prenaša se s slino, krvjo in iztrebki, pa tudi  posredno, na primer s posodami za hranjenje in kletkami, ker lahko povzročitelj (virus) preživi v okolju tudi mesec dni.

Virus mačje levkoze se lahko prenese ob rojstvu od matere na mladiča ali pa kasneje preko okužene mačke.

Če je mačka mlajša od 6 mesecev in boleha za levkozo, je bolezen najverjetneje dobila od staršev. Če je starejša od 8 mesecev, jo je okužil nek drug maček.

Prostoživeče mačke pogosteje obolevajo, zaradi večje verjetnosti stikov z okuženimi mačkami.

Splošni znaki bolezni so hujšanje, slabokrvnost in splošna slabost.

Mačja levkoza se lahko kaže na tri načine:

1. način: okužba traja približno 2 meseca, nato mačka ozdravi.
  2. način: virus je naseljen v telesu in se aktivira zaradi drugih okužb ali stresa. V 2-3 letih levkoza "ponikne". Kljub temu je možno, da mačka prenaša virus na ostale živali do konca svojega življenja.
  3. način: najhujša oblika. Mačka kaže znake drugih bolezni, ki se razvijejo zaradi levkoze, in pogine v 3-5 letih.

Znaki izražene mačje levkoze:

• Pojačano uriniranje
  • Pretirana žeja
  • Izguba apetita
  • Slaba, nesvetleča dlaka, ki pogosto tudi izpada
  • Hujšanje
  • Vročina
  • Utrujenost
  • Poškodbe, vnetja in rane kože, ki se slabo celijo
  • Dlesni so blede barve
  • Otežkočeno dihanje
  • Driska
  • Živčni znaki
  • Vnetje dlesni in ust

Kako skrbeti za okuženega mačka?

Prepričajte se, ali je mačka res okužena z mačjo levkozo:

Veterinar bo vzel kri in jo analiziral. Test je zelo natančen.

Bodite seznanjeni z zapleti v primeru, da je mačka pozitivna:

Čeprav je levkoza v določeni meri obvladljiva, so vedno možna poslabšanja zdravstvenega stanja. Levkoza pripelje do tumorjev, nenehne občutljivosti za druge okužbe in močne slabokrvnosti.

Primerno negujte mačko:

Če mačko primerno negujemo, lahko živi precej let brez večjih problemov. Lahko postane celo negativna na bolezen, kar pomeni, da bo lahko živela še dolgo. Redno odpravljajte notranje in zunanje zajedavce. Mačka naj živi v čistem, mirnem in toplem okolju. Hranite jo s kvalitetno hrano. Voda naj bo mački vedno na razpolago.

Sterilizirajte, oziroma kastrirajte mačko:

Vaša mačka tako ne bo prenesla bolezni na svoje mladiče ali na druge mačke.

Testirajte vse ostale vaše mačke:

Če so mačke negativne, jih cepite proti mačji levkozi, nato z vsakoletnim cepljenjem vzdržujte imunost. Cepljenje ni učinkovito pri mačkah z že obstoječo okužbo.

Če imate mladiča v istem stanovanju kot bolno mačko, ga cepite pri starosti 12-14 tednov in ponovite cepljenje čez 3-4 tedne.

Vsakih šest mesecev obiščite veterinarja, da mačko pregleda in testira na mačjo levkozo:

Vedno obstaja možnost, da se stanje mačke nepričakovano izboljša ali poslabša.

Samo Janežič